Nazwa firmy Polska Szkoła Plakatu s.c. nawiązuje do fenomenu artystycznego który rozwinął się w Polsce w drugiej połowie XX wieku. Zjawisko kształtowało się od późnych lat czterdziestych, przyjmuje się, że swoje apogeum osiągnęło w dekadzie 1955-1965.
Polska Szkoła Plakatu to pojęcie znane od lat wielbicielom sztuki, jednocześnie wymykające się jednak łatwej definicji. Przyjmuje się, że cechą wspólną było wyniesienie plakatu z poziomu banalnej użytkowej grafiki do wysokiej klasy dzieł sztuki. Środki wyrazu stosowane przez grafików znacząco się od siebie różniły. Poczynając od rozbudowanych kompozycji malarskich, poprzez realizacje fotograficzne, układy liternicze, do projektów bazujących na znaku graficznym. Metafory, aluzyjność, prowokacje i intelektualne zagadki to także cechy związane z tym nurtem. Plakaty naszych artystów były przez lata najbardziej rozpoznawalną dziedziną polskiej sztuki. Koncentrowały uwagę krytyków, kolekcjonerów i muzealników. Henryk Tomaszewski, Jan Młodożeniec, Jan Lenica, Roman Cieślewicz, Franciszek Starowieyski, Eryk Lipiński, Waldemar Świerzy to projektanci znani chyba wszystkim miłośnikom sztuki. Projektantów plakatów było znacznie więcej, tworzenie projektów było rodzajem artystycznej nobilitacji. Tysiące wystaw rozpropagowało nasz plakat na wszystkich kontynentach. Na fali ogromnej popularności w 1966 roku powołane zostało w Warszawie Międzynarodowe Biennale Plakatu. Była to wówczas jedyna impreza dedykowana tej dziedzinie sztuki. W roku 1968 w Wilanowie powstało pierwsze na świecie Muzeum Plakatu. Plakat funkcjonował na ulicach, anonsując filmy, spektakle teatralne, wystawy, imprezy sportowe, poruszał sprawy społeczne, był orężem propagandy. Bywało, że uliczne oddziaływanie na oglądających było tak silne, że wywoływało potrzebę posiadania tych wspaniałych druków. W ten sposób powstawały kolekcje prywatne, większość plakatów bezpowrotnie znikała jednak zaklejana następnymi. Przez lata polskie plakaty stały się cennymi obiektami oferowanymi przez galerie sztuki na całym świecie. Wiele tytułów zachowało się w nielicznych egzemplarzach i ich ceny rynkowe są bardzo wysokie.
Nasza firma drukując reprinty plakatów, których oryginalne wydania kosztują niekiedy wiele tysięcy złotych chce przypomnieć i upowszechnić najwybitniejsze osiągnięcia polskich plakacistów. Nasze druki powstają na papierze offsetowym zbliżonym do papierów oryginalnych. Zachowujemy formaty plakatów z epoki, staramy się wiernie odwzorowywać kolorystykę starych druków. Niewielkie, limitowane do 500 egzemplarzy nakłady respektują wszelkie prawa autorskie należące do grafików lub ich spadkobierców.